Play by Forum

Forum służy do prowadzenia rozgrywek PBF. Powstało w zamyśle grania w RPG tekstowe.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-06-02 20:54:26

Nie Czaha
Mistrz Gry
Dołączył: 2017-02-09
Liczba postów: 352
WindowsChrome 58.0.3029.110

Mechanika - Magia

AoC nie posiada księgi zaklęć, gracze mogą wymyślać co rzucają (w granicach aspektów i rozsądku)

Żeby rzucać zaklęcia gracz musi mieć następujące rzeczy:
- Powyżej 0 HP [dblpt]P
- Powyżej 0 many
- Umiejętność używania katalizatora i znajomość odpowiedniego aspektu magii
- Katalizator

Na początku rzucania czaru wykonany jest test SW. Od niego zależy czy zaklęcie wyjdzie. Czary-niewypały mają destrukcyjny wpływ na rzucającego. Zaklęcia trafiają automatycznie, chyba że przeciwnikowi uda się ich uniknąć

Katalizatory
Są 2 typy katalizatorów magii:
ręce - zdolne do rzucania każdego typu magii i poRĘCZNE, kosztem cięższych efektów ubocznych i braku dodatkowych bonusów do czarów.
katalizatory - zajmują rękę i nie mogą rzucać dowolnej magii, ale są bezpieczniejsze i czasami mają dodatkowe wzmocnienia magii

Mana
Mana to zasoby magicznej energii organizmu. Jest wymagana do rzucania zaklęć. Znaczna większość czarów zużywa jeden do dwóch punktów many. Wyczerpanie many - zużycie na jedno użycie więcej niż się jej posiada - dodatkowo obciąża organizm. Jej zasoby regenerują się podczas odpoczynku.

Aspekty
Czary tego samego typu (np destrukcyjny czar piromancji i destrukcyjny czar magii światła) można łączyć w jeden czar posiadający cechy obu aspektów (pocisk posiadający łączony typ obrażeń, płonąca magiczna tarcza, mroczny demon, itp)

Czysta Magia - Destrukcyjny:
Poziom 1 - Pozwala tworzyć pociski magicznej energii
Poziom 2 - Pozwala tworzyć fale energii, czary ciągłe, lekko manipulować torem lotu pocisków. Umożliwia łączenie czarów z innymi aspektami destrukcyjnymi
Poziom 3 - Pozwala tworzyć dużo silniejsze czary i dużo sprawniej manipulować nimi w locie.

CM - Kreacyjny
Poziom 1 - Pozwala tworzyć małe, osobiste magiczne tarcze
Poziom 2 - Pozwala tworzyć tarcze o średnicy kilku metrów oraz łączyć czary z innymi aspektami kreacyjnymi
Poziom 3 - Pozwala tworzyć wielkie tarcze i ściany energii

CM - Telekineza
Poziom 1 - Pozwala przesuwać siłą woli małe przedmioty po prostych trajektoriach
Poziom 2 - Pozwala przesuwać siłą woli średnie przedmioty po trudniejszych trajektoriach
Poziom 3 - Umożliwia przenoszenie jeszcze większych przedmiotów

Piromancja - Destrukcyjny:
Poziom 1 - Pozwala tworzyć niewielkie kule ognia
Poziom 2 - Pozwala tworzyć większe kule ognia i strumienie płomieni. Daje możliwość dłuższego utrzymywania ognia po rzuceniu zaklęcia. Umożliwia łączenie czarów z innymi aspektami destrukcyjnymi
Poziom 3 - Pozwala tworzyć dużo szybciej rozprzestrzeniające się płomienie i utrzymywać je jeszcze dłużej.

Piromancja - Kreacyjny:
Poziom 1 - Pozwala przyzywać pomniejsze płomienne demony
Poziom 2 - Pozwala przyzywać silniejsze demony i zwiększa nad nimi kontrolę. Umożliwia łączenie czarów z innymi aspektami kreacyjnymi
Poziom 3 - Pozwala przyzywać bardzo silne demony. Umożliwia kontrolowanie dwóch demonów naraz

Piromancja - Wzmacniający:
Poziom 1 - Pozwala lekko wzmacniać zadawane obrażenia lub odporności na rany.
Poziom 2 - Pozwala tworzyć nad sojusznikami lewitujące płomienie wzmacniające pobliskich sojuszników
Poziom 3 - Znacznie wzmacnia poprzednie czary aspektu

Elektromancja - Destrukcyjny:
Poziom 1 - Pozwala ciskać gromami
Poziom 2 - Wzmacnia ciskane gromy. Pozwala przyzywać z niebios słupy piorunów. Pociski mają szansę na rozprzestrzenianie się na więcej przeciwników. Umożliwia łączenie czarów z innymi aspektami destrukcyjnymi
Poziom 3 - Pozwala rzucać jeszcze silniejsze czary elektromantyczne.

Elektromancja - Atmosferyczny:
Poziom 1 - Pozwala lekko manipulować chmurami
Poziom 2 - Pozwala przyzywać lekkie burze i sprawniej manipulować chmurami
Poziom 3 - Pozwala wywoływać silne burze

Elektromancja - Neutralizacyjny:
Poziom 1 - Pozwala wysyłać elektryczne pociski unieruchamiające na krótko cele do wielkości człowieka
Poziom 2 - Pozwala unieruchamiać większe cele i na dłuższy czas
Poziom 3 - Dodatkowo wzmacnia poprzednie czary aspektu

Magia Światła - Destrukcyjny:
Poziom 1 - Pozwala wystrzelać skoncentrowane wiązki światła
Poziom 2 - Pozwala na tworzenie bilskozasięgowych wybuchów światła, pozwala wiązkom na przebijanie celów. Umożliwia łączenie czarów z innymi aspektami destrukcyjnymi
Poziom 3 - Zwiększa efekt przebijający zaklęć tego aspektu

MŚ - Kreacyjny:
Poziom 1 - Pozwala na leczenie mało skomplikowanych obrażeń krótko po ich powstaniu
Poziom 2 - Pozwala na leczenie poważnych obrażeń krótko po ich powstaniu. Umożliwia łączenie zaklęć z aspektem wzmacniającym piromancji
Poziom 3 - Pozwala na wskrzeszanie zmarłych kosztem wyczerpania many

MŚ - Iluzoryczny:
Poziom 1 - Pozwala na tworzenie prostych iluzji oraz na tworzenie sobie mało przekonującej niewidzialności
Poziom 2 - Pozwala tworzyć bardziej skomplikowane iluzje (ruch, więcej szczegółów) i ulepsza niewidzialność
Poziom 3 - Pozwala na tworzenie zaawansowanych iluzji wielozmysłowych

Magia Mroku - Destrukcyjny:
Poziom 1 - Pozwala wystrzelać pociski mrocznej energii magicznej
Poziom 2 - Pozwala tworzyć fale mrocznej energii. Umożliwia łączenie zaklęć z innymi aspektami destrukcyjnymi
Poziom 3 - Wzmacnia poprzednie czary. Umożliwia rzucanie zaklęć tego aspektu kosztem HP zamiast many

MM - Kreacyjny:
Poziom 1 - Pozwala na przyzywanie widem niedawno zmarłych istot średniej siły.
Poziom 2 - Pozwala na przyzywanie silniejszych widem zachowujących prawie pełne zdolności bojowe. Umożliwia łączenie zaklęć z innymi aspektami kreacyjnymi
Poziom 3 - Pozwala na przyzywanie widem dużo silniejszych widem oraz kontrolę nad większą ich ilością. Umożliwia rzucanie zaklęć tego aspektu kosztem HP zamiast many

MM - Manipulacyjny:
Poziom 1 - Pozwala na krótkotrwały wpływ na akcje słabszych psychicznie istot
Poziom 2 - Pozwala na krótkotrwały wpływ na akcje większej ilości istot. Umożliwia sugerowanie istotom myśli
Poziom 3 - Pozwala na krótkotrwały wpływ na akcje silnych psychicznie istot. Umożliwia ograniczoną manipulację wspomnieniami istot. Umożliwia rzucanie zaklęć tego aspektu kosztem HP zamiast many

Aspekty magii można poznać od osób już je znających (również za doświadczenie). Poznane aspekty rozwija się standardowo


I collect my story
Under the fragmented skies
Traveling through my wasteland
Praying for the rain to come

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
youradventuremta - csfragujemypl - pl-futsal - tv-pl - realmadrytelitarni