Play by Forum

Forum służy do prowadzenia rozgrywek PBF. Powstało w zamyśle grania w RPG tekstowe.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-06-16 11:44:52

Nie Czaha
Mistrz Gry
Dołączył: 2017-02-09
Liczba postów: 352
WindowsChrome 58.0.3029.110

Mechanika - Walka

Podczas każdej tury walki (trwa ona około 8 sekund w świecie gry) gracz może wykonać dwie akcje. Dostępne czynności to:

Bieg
Przejście do 5 metrów włącznie zajmuje jedną akcję, a powyżej 5 i do 15 metrów całą turę.

Atak wręcz
W większości przypadków przy broni lekkiej można zaatakować 2 razy na jedną akcję, a przy broni średniej i ciężkiej raz na akcję. Atak bronią ciężką uniemożliwia unikanie ciosów przeciwnika. Ponadto broń ciężka musi być trzymana 2 rękami, co uniemożliwia używanie tarcz, katalizatorów lub 2 broni.
Przy ataku wręcz wykonywane jest kilka rzutów:
- Test statystyki, z którą skaluje się broń (w przypadku gdy skaluje się z ich większą ilością gracz może wybrać), który decyduje czy atak zada pełne obrażenia i czy będzie ciosem krytycznym
- Test uniku, pancerza lub tarczy przeciwnika
- Test nałożenia efektu i innych specjalnych właściwości broni(więcej przy opisie kart broni oraz typów obrażeń)

Salwa z broni dystansowej
Oddanie salwy zajmuje jedną akcję. Przeładowanie broni zależy od broni (przykładowo dłużej będzie się przeładowywało armatę niż kuszę)
Przy wystrzale wykonywane są następujące rzuty:
- Test trafienia (od zręczności)
- Test uniku, pancerza lub tarczy przeciwnika

Rzucenie zaklęcia
Rzucenie zaklęcia zajmuje jedną lub dwie akcje, zależnie od tego jak jest ono skomplikowane. Przy rzucaniu zaklęć ofensywnych wykonywane są rzuty:
- Test siły woli - czy zaklęcie wyjdzie
- Test uniku, pancerza lub tarczy przeciwnika
Przy zaklęciach nieofensywnych rzucany jest tylko test siły woli

Użycie przedmiotu
Wypicie mikstury leczenia itp. Zajmuje jedną akcję

Zmiana części aktywnego ekwipunku
Zajmuje jedną akcję


Uniki, Pancerz, Tarcze
W momencie kiedy coś będzie chciało cię walnąć masz do wyboru jedną z trzech metod unikania obrażeń:

Unik: zależy od zręczności unikającego i atakującego. Rzuca się na zręczność unikającego - połowa zręczności atakującego (przy unikaniu zaklęć zręczność unikającego - połowa inteligencji atakującego).

Pancerz: Rzuca się na wartość pancerza gracza (z modyfikatorami zależnymi od typu pancerza i obrażeń)

Tarcza: Rzuca się na wytrzymałość "unikającego" (z zależnymi od tarczy modyfikatorami). Wymaga posiadania w ręce tarczy


I collect my story
Under the fragmented skies
Traveling through my wasteland
Praying for the rain to come

Offline

#2 2017-06-25 16:02:23

Nie Czaha
Mistrz Gry
Dołączył: 2017-02-09
Liczba postów: 352
WindowsChrome 58.0.3029.110

Odp: Mechanika - Walka

Wiadomość dodana po 14 min 19 s:
Broń

Efektywność broni zależy od jej statystyk:

Bazowe obrażenia - razem z ich typem (M oznacza magiczne, Ś świetlne, Mr mroczne, itd.). W przypadku broni dystansowej zależą one od użytych pocisków, czasami broń nakłada na nie konkretny typ.

Skalowanie - najpierw zależne od statystyk (S: 2 oznacza że dodajesz jednokrotną wartość siły), potem od poziomu umiejętności.

Miejsca na runy - Runy wzmacniają działanie broni. Są ich 3 typy - pasujące do miejsc okrągłych, rombowych i kwadratowych (dla jasności, [] to kwadrat, a <> to romb)

Nakładanie Efektu - szansa na nałożenie efektów zależnych od typu obrażeń

Przebicie Pancerza - negatywny modyfikator do wartości pancerza trafionego przeciwnika

Salwa - dla broni dystansowej - ilość pocisków do wystrzelenia na akcję

Przeładowanie - dla broni dystansowej - ilość akcji potrzebna do przeładowania


I collect my story
Under the fragmented skies
Traveling through my wasteland
Praying for the rain to come

Offline

#3 2017-07-03 15:13:35

Nie Czaha
Mistrz Gry
Dołączył: 2017-02-09
Liczba postów: 352
WindowsChrome 59.0.3071.115

Odp: Mechanika - Walka

Broń w Obu Rękach
Jeśli używasz broni w obu rękach bez odpowiedniej umiejętności, to możesz po prostu wykonać atak prawą bronią albo lewą bronią. Jeśli posiadasz odpowiedniego skilla, to do jednego ataku prawą bronią na turę możesz dołączyć dodatkowo atak bronią lewą (albo na odwrót, jeśli twoja postać jest hipsterem leworęczna)

Przykładowo:
Postać Wacka, Dick ma prawej ręce katanę, a w lewej bicz. Dick ma w umiejętnościach walkę bronią w obu rękach. Został zaatakowany przez bandytę. Bandyta jest od niego 4 metry, więc Dick w jednej akcji podbiega do niego, a w drugiej atakuje i kataną i biczem. Bicz jest bronią szybką, więc wykonuje 2 ataki. W następnej turze, w pierwszej akcji znowu atakuje bandytę obiema broniami. W drugiej akcji może jednak zaatakować tylko jedną z broni.


I collect my story
Under the fragmented skies
Traveling through my wasteland
Praying for the rain to come

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
cs-zone - realmadrytelitarni - 8791740647 - cskm - pl-futsal