Play by Forum

Forum służy do prowadzenia rozgrywek PBF. Powstało w zamyśle grania w RPG tekstowe.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-02-13 00:33:18

Czarny Smok
Chwilowo Władca Wszechświata
Skąd: Wszechczas
Dołączył: 2017-02-05
Liczba postów: 638
WindowsChrome 51.0.2704.79

[Mechanika] Magia

A więc, jak będzie działać magia?
Nie dostaniecie księgi zaklęć, która tylko by ograniczała wasze zdolności.
Rzucając zaklęcie, musicie wykazać się własną inwencją twórczą.
Mniej więcej rodzaj zaklęć, możliwych do rzucenia macie podany w ogólnym. Tutaj wstawię wam ograniczenia, spowodowane poziomem zaawansowania.

Brak Umiejętności - Przeciętny człowiek, aczkolwiek przy wysokich inteligencji i mądrości może powodować przypadkowe wybuchy magiczne.
Podstawowy - Zapoznał się już z podstawami kunsztu magicznego. Potrafi rzucać proste zaklęcia, związane z jednorazowym wyładowaniem energii. Jego zasięg to ledwie kilka metrów, a przy trudniejszych zaklęciach musi utrzymywać kontakt wzrokowy z celem.
Zaawansowany - Może rzucać zaklęcia na odległość wielu metrów. Potrafi już rzucać zaklęcia "ciągłe". Jego wola może na krótki czas opuścić ciało. W jego zasięgu są już trudniejsze czary.
Mistrzowski - Posiadł już ogromną wiedzę o swojej szkole magii. Jego wola może opuszczać ciało na wiele godzin.  Może rzucać swoje czary tak daleko, jak sięgnie jego wola. Potrafi stworzyć potężne zaklęcia z swojej dziedziny, efekt słabszych jest o wiele większy.
Arcymistrzowski - Taki człowiek wie wszystko o swojej dziedzinie. Jest najlepszy w swoim fachu, jego zaklęcia praktycznie nie mają ograniczeń (w miarach realizmu, oczywiście :P).

No i pamiętajcie - dalej na efekt wpływ ma inteligencja i ilość many, a więc osoba o wyższych statystykach może sobie na więcej pozwolić.


Lesser Evil - Mistrz Gry
War of Shadows - Hasimir
A Game Of Thrones - #1Stark #2Martell

Offline

#2 2017-05-02 20:48:22

Czarny Smok
Chwilowo Władca Wszechświata
Skąd: Wszechczas
Dołączył: 2017-02-05
Liczba postów: 638
AndroidChrome 38.0.2125.102

Odp: [Mechanika] Magia

Jak wiadomo istnieje obecnie 5 stosowanych szkół magii. Istnieją jednak także inne sposoby formowania zaklęć, niestosowanych jednak w okolicach Erastonu. Być może jednak kiedyś je poznacie, nauczycie się, a być może wiedza o nich uwarunkuje wasze dalsze wybory.
Magia runiczna/rytownictwo - Powstała jeszcze w zamierzchłych czasach, na dwieście lat przed wojną z remontami. Krasnoludy posiadały, w porównaniu do elfów, stosunkowo mało dobrych czarodzieji. Rada Magów Królestwa Krasnoludów głowiła się nad sposobem poprawy tej sytuacji. Stworzyli wiele eksperymentalnych sposobów rozwiązania tego. Jedną z nich było zaklinanie w domu energii magicznej w kamieniach i dopiero na polu bitwy uwalniania jej i formowania zaklęć. Początkowo nie przynosiło to sukcesów i popadło w zapomnienie. Jednak kolejne pokolenie wykazało tym zainteresowanie i po kolejnych eksperymentach i ćwiczeniu się w tym, okazało się to efektywną metodą. Spopularyzowane okazało się idealną odpowiedzią na elfie talenty w tej dziedzinie. Nowa sztuka z latami rozwijała się i doczekała wielu opracowań. Powstał nawet, konkurencyjny do Srebrnych Miast, uniwersytet w Vercitni.
Marzenie skończyło się podczas najazdu ludzi. Vercitnię spalono, krasnali wygnano w Góry Rude a pradawną wiedzę zapomniano. Jednak podstawy sztuki nadal istnieją i są czasem wykorzystywane. Może jednak kiedyś znajdzie się ktoś zdeterminowany odbudować starą sztukę.

Do nauczenia jako normalna umiejętność.

Zwoje magiczne - Upadek Cesarstwa Krasnoludów oraz zniszczenie Vercitni jednoznacznie zakończyło wielki, piękny eksperyment z rytownictwem. Wiele lat badań i rozwoju tej dziedziny zostało zapomniane. Ostała się jednak nieliczna grupa elfów, której pomysł przypadł do gustu i próbowali wskrzesić i rozwinąć te metody tworzenia zaklęć. Postanowili rozwinąć tą metodę i przystosować ją do elfiego świata. Kamienie zastąpili fragmentami pergaminów, co niestety zmniejszało ilość możliwej do magazynowania energii magicznej. Jednak pergamin okazał się mieć inne własności - potrafił zawierać w sobie gotowe już zaklęcia. W ten sposób można było w domu przygotować całe zaklęcie i każdy, nawet nie mający z magią nic wspólnego wojownik, mógłby w ten sposób czarować. Nadal była jednak wada - najpierw trzeba było pergamin przygotować, a to wymaga specjalistycznej wiedzy. Obecnie niewiele osób się tym zajmuje, co przekłada się na ceny - na zwoje z zaklęciami mogą sobie pozwolić jedynie najbogatsi.

Dodatkowa umiejętność za 4PD, wymaga Rytownictwa i działa, jakby się miało ten sam poziom co Rytownictwo.

Magia mrozu - Prawdopodobnie stosowana na północy przez "barbarzyńskie" ludy. Na mroźnej północy opracowali swoje metody manipulowania zaklęciami (być może dzięki przystosowaniu ich organizmów do życia w chłodzie). Pozwala kontrolować przepływ wód i zmiany jej stanów skupienia.
Przynajmniej tak mówią pogłoski.

Działa jak zwyczajna umiejętność, ale nie można z nią zaczynać. Można ją się wyuczyć jedynie podczas podróży na północ.

Sztuka manipulacji czasem
Droga zapoczątkowana przez Myrna, ucznia Meldira. Gdy większość czarodziejów szukała "klasycznych" zastosowań Magii Ładu, rozwijając sztukę kondensowania energii magicznej w małym obszarze, on wybrał wąską i niepopularną drogę i badał wpływ magii na czas. Jego początkowe badania doprowadziły do konkluzji, że duże ilości czystej magii mogą zaginać czasoprzestrzeń i spowalniać płynięcie czasu. Początkowo było to jednak zbyt nieekonomiczne do używania. Przełomowe było wymyślenie przez niego tzw. "Klatki Myrna". Polegało to na odpowiednim rozprowadzeniu energii, dzięki czemu można było małym kosztem wpływać na większy obszar. Zapewniło mu to kilku zwolenników, choć ta droga nadal pozostała raczej niepopularna. Ostatecznie badania ustały, po tajemniczym zniknięciu Myrna. Mimo tego istnieją do dziś czarodzieje, którzy kultuwują tą sztukę. Jest ona jednak o wiele bardziej niestabilna i bardziej ryzykowne jest z niej korzystać.

Umiejętność dodatkowa, wymaga Magii Ładu na poziomie mistrzowskim. Składa się z trzech poziomów. Pierwszy kosztuje 1 PD i odzwierciedla początkową wiedzę Myrna. Drugi (3PD) pozwala tworzyć klatkę czasową. Trzeci (9PD) przedstawia wiedzę jeszcze niepoznaną.


Lesser Evil - Mistrz Gry
War of Shadows - Hasimir
A Game Of Thrones - #1Stark #2Martell

Offline

#3 2017-05-13 19:59:26

Czarny Smok
Chwilowo Władca Wszechświata
Skąd: Wszechczas
Dołączył: 2017-02-05
Liczba postów: 638
WindowsChrome 51.0.2704.79

Odp: [Mechanika] Magia

Dla Posiadających Rytownictwo, Kowalstwo lub Zaklinanie:
Istnieją różne materiały, z których można wykonywać runy. Tu podam Wam te używane:
kamień - najpopularniejszy, najsłabiej przechowuje moc magiczną.
drewno - lepiej przechowuje magię Natury, nie da się w nim przechowywać magii Chaosu
szafir - najlepszy spichlerz magii Natury
rubin - najlepszy spichlerz magii Chaosu
szafir - najlepszy spichlerz magii Ładu
topaz - najlepszy spichlerz magii Życia
ametyst - najlepszy spichlerz magii Mroku
diament - dobry spichlerz, gorszy jedynie od kamieni specjalistycznych, dobry dla zaklęć synkretycznych
Ithril - stop absorbujący magię.


Lesser Evil - Mistrz Gry
War of Shadows - Hasimir
A Game Of Thrones - #1Stark #2Martell

Offline

#4 2017-05-19 12:04:13

Czarny Smok
Chwilowo Władca Wszechświata
Skąd: Wszechczas
Dołączył: 2017-02-05
Liczba postów: 638
AndroidChrome 38.0.2125.102

Odp: [Mechanika] Magia

Chcę trochę poeksperymentować z pewnym systemem rozwijania umiejętności, toteż wprowadzę je wam eksperymentalnie, li jedynie w systemie magii (bo i tak jest odmienny od innych).
A więc, aby nauczyć się odpowiednich poziomów szkół magii, możecie:
- Z umiejętności początkowych lub od frakcji, będącej w tej dziedzinie główną - mistrzowski.
- Od frakcji, gdzie dana dziedzina jest poboczna - zaawansowany.
- Od dowolnej postaci (graczy lub NPC-ów) można się wyuczyć do jej poziomu.
Oczywiście wszystko za odpowiednim kosztem PD.


Lesser Evil - Mistrz Gry
War of Shadows - Hasimir
A Game Of Thrones - #1Stark #2Martell

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
starife - killofdeadyear - rastawia - zaklamane-ytberki - cheatforgames