Play by Forum

Forum służy do prowadzenia rozgrywek PBF. Powstało w zamyśle grania w RPG tekstowe.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-10-22 21:25:51

shadoa
Gracz
Dołączył: 2017-04-11
Liczba postów: 95
WindowsChrome 52.0.2743.116

5. Świat

Imperium podzielone jest obecnie na 5 prowincji, każda z nich jest zarządzana przez innego księcia oraz ma swoją charakterystyczny i unikalny charakter.

Fenedel - Pola królewskie - region, w którym leży stolica, zarządzany bezpośrednio przez Władcę. Leży na równinach. Wsi są rolnicze
Populacją jest przychylna królowi.
Honedar - Biała Wyżyna - najważniejsza prowincja w Imperium rządzona przez wspierającego Władcę księcia. Chłopi zajmują się rolnictwem lub górnictwem
Populacja jest przychylna Księciu
Vlatina - Wielka równina - największa, rolnicza prowincja, zarządzana przez nieprzychylnego królowi Księcia. Wysyła do stolicy żywność przymuszona przez Księcia Białej Wyżyny.
Populacja jest nieprzychylna Księciu. Uchodzi on za tyrana.
Zeneras - Pomorze wschodnie - region rządzony przez przeciwnego Władcy księcia, obejmujący największe miasto handlowe w Imperium oraz duże obszary pojezierza. Zajmuje się zarówno handlem jak i uprawą roli czy rybołówstwem. Populacja jest przychylna księciu.
Montojen -  Góry i lasy zachodu najmniej zamożna prowincja Imperium rządzona przez przychylnemu Władcy księcia. Ludność głównie zajmuje się pasterstwem i wycinką drewna. Znajdują się tam pojedyncze kopalnie i kamieniołomy. Ludność jest nieprzychylną Księciu.

Mapę najprawdopodobniej wykona Wera!

O władzę w każdym regionie walczy pretendent o stanowisku przeciwnemu obecnemu księciu. Nastawienie ludu jest stałe.

postacie niezależne
W każdym regionie jest kilka bardziej wpływowych postaci niezależnych. Są one przyporządkowane do regionu. Mogą wspierać lub nie wspierać lokalnego władcy. Najbardziej wpływowy NPC przeciwny księciu jest automatycznie pretendentem.
W przypadku, gdy w regionie nie będzie żadnej postaci niezależnej o określonym stanowisku, należy wylosować 3 nowe postaci.
Wpływy postaci to wartość początkowa oraz +5 za każdą usuniętą wcześniej postać.
Popularność u ludu jest stała. Od wartości popularności zależy, czy jest przeciwny władcy, czy nie.

Dwory w prowincjach są znane ze swoich niebezpieczeństw...
Po obaleniu Księcia w danym regionie, władzę obejmuje najbardziej wpływowy pretendent lub spadkobierca księcia, przy czym wsparcie lokalnej społeczności daje bonus +10. Wyjątkiem jest bunt.

Zgodnie z tradycją, gry brakuje następcy tronu, zbiera się Rada Starszych złożona z książąt i bardziej szanowanych mędrców i wojowników,
aby wybrać godnego następcę.

Po obaleniu władcy Rada zbierze się po 5 rundach. Należeć do niej mogą: wszyscy książęta, 3 mędrców oraz 5 bohaterów lub możnowładców z największymi wpływami. Tron zdobędzie ten, kto otrzyma najwięcej głosów. Mędrcy zawsze będą głosować za "prawowitym następcą", który będzie kimś z rodziny Władcy lub jeden z Książąt, którzy go wspierali. Poprą go książęta oraz możni wspierający władcę. Pozostali wystawią jako kandydata najbardziej wpływową postać przeciwną Władcy.

Bunt
Mieszkańcy oraz część armii wywołują lokalne powstanie przeciwko księciu
Niektóre akcje i interakcje mogą spowodować pojawienie się znaczników buntu w regionach, w których lokalny władca nie jest wspierany przez lud. Ma to różne efekty:
1 lud jest podjudzony. Wystarczy drobna prowokacja, i powstanie gwarantowane Zalążek buntu. Znika po następnej rundzie.
2 lud wyraźnie i jasno wyraża dezaprobatę dla działań księcia. Zaczynają się bójki ze strażą bardzo lokalny buntu. Znika po następnej rundzie (1 jeszcze zostaje) stłumiony przez siły władcy, o ile któryś z bohaterów ze wpływami 20+ zacznie walczyć (zamrożony)
3 Walka trwa! Aktywna walka mieszczan i części armii przeciwko księciu. Na koniec każdej rundy rzuć d6. 1-2 znacznik znika. 6 dodaj znacznik
4 Lud powoli przezwyciężą księcia! większość ludzi jest aktywnie włączona w walkę. Na koniec każdej rundy rzuć d6. 1-2 usuń znacznik. 5-6 dodaj znacznik
5 Lud wdarł się do pałacu! Książę nie żyje! Lud zwycięża. Nowym księciem zostaje przywódca Buntu - najbardziej popularna postać w regionie. Popularność bohaterów na dworze zmienia się na popularność w regionie.

jeśli na regionie są 3+ znaczniki buntu, interakcje są zabronione. Jeśli książę zginie, bunt automatycznie zwycięża.

kiedy na regionie znajduje się znacznik buntu, dostępne są dodatkowo następujące akcje:
#- przyłączasz się do buntu popularność +5, wpływy +1.
#- Wspierasz bunt swoim złotem Wydaj 5 złota aby otrzymać 5 popularności, 1 wpływów.
#wpływy 20+ namawiasz kolejne osoby do wsparcia buntu 1 wpływów. Dodaj znacznik buntu.
#specjalny próbujesz przejąć kontrolę nad buntem Aby przejęcie było skuteczne, trzeba mieć większą popularność o 10 oraz większe wpływy od obecnego przywódcy o 5. Jeśli różnica którejś cechy jest mniejsza niż 20, obecny przywódca wyzwie cię na pojedynek. Możesz próbować przekupić część buntowników. Wydaj 10 złota i rzuć k6. 4+ - otrzymujesz chwilowo +10 popularności oraz 3 wpływów. [Uwaga: różnica do pojedynku się nie zmienia ]
W przypadku pojedynku usuń znacznik buntu. Bez względu na wynik popularność -10. Jeśli przegrasz, wpływy -2 oraz musisz opuścić region. Jeśli bunt zwycięży, popularność u księcia -20.


Polecam lekturę "upadającego imperium". Dla leniwych nawet mam link
http://www.staszic-2000-f-rpg.mojeforum … .php?id=16

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
grovy - forumorganistow - ateista - polandstories - businessmusic