Play by Forum

Forum służy do prowadzenia rozgrywek PBF. Powstało w zamyśle grania w RPG tekstowe.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-10-22 22:11:56

shadoa
Gracz
Dołączył: 2017-04-11
Liczba postów: 95
WindowsChrome 52.0.2743.116

3. Walka

Dla wygody i jasności używam pojęcia ataku dla akcji walki wręcz

Ataki są kartami najczęściej zdobywane przez terminowanie u mistrza walki. Posiadanie danego ataku oznacza, że jest on wyuczony i jest wielorazowego użytku (w przeciwieństwie do akcji). Ataku nie można użyć tylko wtedy, gdy zabrania tego efekt obecny w walce (np. nie można użyć parowania w rundzie po parowaniu Silnego Ciosu zadanego bronią dwuręczną)

Przed walką każdy wybiera broń, z jaką zaczyna. Bronie dzielą się typy - broń jednoręczna, dwuręczna, drzewcowa i.t.d. oraz trudność używania.
broń podstawowa to taka, której używanie nie wymaga wielkiej techniki i długiego szkolenia i każdy Bohater może jej używać
broń zaawansowana wymaga pewnych większych umiejętności. Aby móc używać broni zaawansowanej konkretnego typu trzeba posiadać co najmniej jeden atak związany z tym typem. (np. Potężny Cios)

Na początku walki należy wykonać wszystkie efekty akcji rozpoczynającej walkę. Ewentualne bonusy są ważne tylko podczas pierwszej rundy walki. W przypadku potworów, zawsze potwór ma przewagę. Podczas pojedynku żadna strona nie ma przewagi.

Aby ustalić początkowy dystans każdy z przeciwników zagrywa jedną kartę ataku. Dodatkowo, strona mająca przewagę może zagrać dodatkową kartę. Dystans to suma zasięgów zagranych ataków. Gracz zagrywający akcję walki wręcz może zmniejszyć zasięg o jej poziom. Zasięg może być ujemny.

Podczas walki przeciwnicy jednocześnie deklarują dowolne wyuczone ataki w sposób tajny
Atak z niższą wartością inicjatywy jest rozpatrywany jako pierwszy. W przypadku remisu ataki są rozpatrywane jednocześnie.  Inicjatywa to suma szybkości ataku, broni i dodatkowych efektów.
Trafienie jest rezultatem pomyślnego ataku ofensywnego niezablokowanego przez przeciwnika. Siła trafienia jest sumą Siły Bohatera, Siły ataku i modyfikatorów
Trafienie przeciwnika z siłą większą niż 0 przed jego atakiem, automatycznie anuluje jego atak chyba że napisano inaczej.

Ataki dzielą się na poziomy trudności. Podczas uczenia się ataku zwykle Bohater wybiera dowolny atak z puli. Ataki poziomu 0 są znane każdemu Bohaterowi. Są to: cięcie. pchnięcie, ruch, odepchnięcie, kopnięcie, bieg oraz zmiana broni ataki poziomu 0 do uzupełnienia

Specjalnym typem ataku jest atak magiczny. Aby wykonać taki atak trzeba posiadać odpowiednio dużo Many. Mana zużywa się podczas walki i bazowo odnawia się w tempie 1 na rundę. Bohater zawsze zaczyna walkę z pełną Maną równa jego Mocy. Są dwa typy ataków magicznych: pośrednie  - oddziałują na otocznie i bezpośrednie - oddziałują bezpośrednio na cel.

Koniec walki

walka kończy się, gdy jeden z walczących umrze, będzie niezdolny do walki lub sie podda.
O ile efekt zakończenia walki nie był z góry określony, zwycięzca może:
-ograbić pokonanego
-uwięzić pokonanego
Efekty końca walki

Pojedynki są specjalnym rodzajem walki przeciwko NPC. Zakładamy, że arystokrata umie walczyć, więc jego ataki nie są losowe.
Arystokrata walczy bronią opisaną na jego karcie. Zna wszystkie jej specjalne ataki oraz wszystkie ataki poziomu 1. Pozostałe, ataki jakie zna są opisane na karcie chwilowo nieopisane na kartach. Kontrolę nad nim przejmuje chwilowo najsławniejszy gracz.

W dowolnym przypadku, gdy jeden z Bohaterów bezpośrednio wpływa na drugiego (zmiana władcy, przywódcy buntu i.t.d. ), bohater tracący może wyzwać drugiego na pojedynek.



Konfrontacji PvP będzie raczej niewiele, ale z pewnością się pojawią
Rozpatrywanie ich na forum trwało by bardzo długo, więc do tego celu wykorzystamy spotkanie w szkole lub konfę na FB. Przebieg będzie wstawiany na forum, tak jak dialogi w RPGach
Walki NPC vs NPC będą rozpatrywane automatycznie
Walki player vs NPC w zależności od siły: rzut na automatyczną wygraną/porażkę, walka na akcje lub jeszcze inaczej. Niektórzy przeciwnicy mogą mieć własne i losowe zestawy akcji.
Bohater nigdy nie może zostać zabity, ale może zostać uwięziony


Polecam lekturę "upadającego imperium". Dla leniwych nawet mam link
http://www.staszic-2000-f-rpg.mojeforum … .php?id=16

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
polandstories - mtamythicrpg - forumorganistow - businessmusic - zespol-suchego-oka